Chcete zlepšit
firemní výsledky?

Dobře nastavený podnikový controlling a BI vám ukáže příležitosti. Dle zkušeností ze stovek projektů jsme vytvořili „best practices“ řešení řady oblastí. Zprůhlední váš business a pomohou vám snadněji plánovat a forecastovat.

Finanční analýza

Návratnost investovaného kapitálu se nepozná z výsledovky

V oblasti finanční analýza je možné aktivně řídit objem aktiv, plánovat potřebu pracovního kapitálu, bilancovat vlastní a cizí zdroje či optimalizovat rentabilitu vlastního kapitálu se zachováním zdravé likvidity.

Jednotlivé složky aktiv je možné plánovat dle předpokládané obrátkovosti.

Modul finanční analýza automaticky sestaví skutečné i plánované výkazy výsledovky a rozvahy i výkaz o peněžních tocích. Zároveň zde získáte jakýkoliv ukazatel kombinující data ze všech oblastí v systému.

Máte zájem o detailní popis řešení finanční analýza?

Využití modulu finanční analýza:

Využití modulu finanční analýza (skupinové řešení):

Plánování a hodnocení strategických cílů 

V modulu Finanční analýza a ukazatele můžete modelovat a měřit vybrané strategické cíle. Ke každému strategickému cíli si stanovíte ukazatele, kterými budete měřit míru naplnění cíle.

Využití ukazatelů pro motivaci

Systém umožňuje vytvoření sady ukazatelů podmiňujících vyplacení či ovlivňujících výši motivační složky mzdy např. pro divizi, středisko, obchodníka.

Finanční analýza 

V systému jsou nastaveny základní ukazatele finanční analýzy z oblasti rentability, aktivity, likvidity, produktivity a zadluženosti.

Pro konkrétní společnost doporučujeme vybrat ucelenou sadu ukazatelů, které pokrývají její potřeby a definovanou strategii. Vhodně vybraná sada ukazatelů vám umožní zjistit nejen hodnotu ukazatele, ale i důvod např. poklesu ROE a poskytne vám vodítko pro výběr vhodných opatření. 

Plánování aktiv a pasiv

Modul slouží k sestavení plánu aktiv a pasiv v návaznosti na strategické cíle a v souladu s plánem nákladů a výnosů. 

Hodnocení aktiv a pasiv

Můžete zde hodnotit vývoj aktiv a pasiv (pohledávky, závazky, zásoby, úvěry…), a to v libovolném detailu – až na jednotlivé analytické účty.

Dále můžete porovnávat plánované finanční i nefinanční ukazatele s hodnotami skutečnosti.

Řízení pracovního kapitálu

Při řízení krátkodobých aktiv a pasiv doporučujeme využít analýzu pracovního kapitálu. Systém vám poskytne automatizované reporty s vývojem pracovního kapitálu a jeho jednotlivých složek včetně porovnání s vývojem tržeb. 

Automatizace výpočtu ukazatelů

V modulu jsou automatizovaně vypočítávány ukazatele vhodné pro vaši společnost. Pro jejich výpočet se načítají hodnoty ze všech modulů GIST Intelligence. 

Chcete dostat podnikový controlling na vyšší úroveň?
+420 495 809 359

Rádi s Vámi probereme detaily, poradíme, kde začít. Zanechte nám kontakt, brzy se Vám ozveme.
Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.