Úvod   Aktuality   WPC: Interaktivní manažerské dashboardy v Power BI - zhodnocení

WPC: Interaktivní manažerské dashboardy v Power BI - zhodnocení

5. 4. 2022

GIST IntelligenceControllingreportingReportingové mapyforecastingPower BIWorkshopvzdělávání
Filip Ježek
Filip Ježek produktový ředitel 

Druhý ze série WPC tentokrát na téma Interaktivní manažerské dashboardy v Power BI proběhl 25.3.2022.

Představení Power BI:

Na workshopu jsme si nejprve představili Power BI jako nástroj pro interaktivní vizualizaci dat. Řekli jsme si, v čem tento nástroj vyniká, ale také, že není vhodný pro všechny typy reportů (k tomu slouží GIST Intelligence :) Vysvětlili jsme si rozdíly v jednotlivých licencích Power BI a proběhla i ukázka možností napojení dat.

Tvorba jednoduchého reportu:

V první praktické části jsme si ukázali, jak vytvořit report Hodnocení obchodních cílů, kde jsme sledovali plnění plánu tržeb a hrubé marže, a to jak po produktových skupinách, tak i po obchodních zástupcích.

Velmi snadno lze připravit i report do mobilního zobrazení, takže potřebná data máte vždy u sebe v „kapse“. 

Konkrétní ukázky PBI reportů u našich zákazníků:

Na naší databázi jsme si ukázali, jak by mohly vypadat personifikované reporty v Power BI, pokud bychom je tvořili na míru pro obchodního, výrobního nebo finančního ředitele. 

PMDP - Plzeňské městské dopravní podniky a.s. patří mezi největší provozovatele hromadné dopravy v ČR. Reporting v Power BI využívají v oblasti Ziskovost, kde hodnotí náklady a výnosy dle jednotlivých hospodářských objektů, a především po procesech. Manažerskou výsledovku si mohou jednoduše rozkliknout od hospodářského výsledku až do detailu konkrétních účtů. 

Univerzita Hradec Králové reportuje data nad více oblastmi, a to včetně Ziskovosti. Sledují třeba náklady na správu a údržbu budov nebo náklady a výnosy na vysokoškolské koleje. V rámci podpory tvorby rozpočtu IT je zajímá třeba počet zařízení na jednotlivých pracovištích.

Společnost Karel Kaňák s.r.o. je strojírenská společnost, které se zabývá výrobou výsekových nástrojů. Interaktivní reporty v PBI využívají především ke sledování tržeb a jejich výhledu dokonce měsíce.

V reportingu v Power BI mohou sledovat také aktuální stav na bankovních účtech jak v Kč, tak i v cizích měnách a stav čerpání kontokorentu. Nechybí ani časový vývoj stavu bankovních účtů.

U nás v GISTu také využíváme Power BI. Například naše oddělení vývoje díky reportingu může sledovat průběh výroby nové verze GIST Intelligence. Náš reporting je zaměřený zejména na produktivitu vývoje. Reportujeme například počet aktivních úkolů a jejich přiřazení programátorům a testerům, abychom včas odhalili případné úzké místo. To vše vždy aktuálně, protože data v reportu se aktualizují každých deset minut.

Za GIST se účastnili:

Filip Ježek, produktový ředitel
Lucie Šilhábelová, konzultant
Robert Panoch, projektový ředitel

Děkujeme prezentujícím za aktivní zapojení a všem ostatním za účast!

Workshopy Praktického Controllingu jsou pravidelná online setkání nad Controllingovými a Business Intelligence tématy. V úvodu setkání vždy konzultanti GISTu nabídnou metodický pohled, následně probíhají inspirativní ukázky konkrétních controllingových řešení našich zákazníků. 

Buďte v obraze
Chcete mít přehled o nových článcích, přednáškách, akcích a dalších novinkách? Svěřte nám svůj e-mail,
a vždy, když se bude dít něco zajímavého, dáme vám vědět.
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.