Úvod   Aktuality   Zhodnocení WPC: Hledání úspor nákladů na energie

Zhodnocení WPC: Hledání úspor nákladů na energie

3. 11. 2022

GIST IntelligenceControllingControlling energiíGIST AplikacereportingPower BImanažerský informační systém
Gabriela Hlisníková
Gabriela Hlisníková vedoucí konzultant 

Další ze série WPC tentokrát na téma: Hledání úspor nákladů na energie proběhl na konci měsíce října.  

V rámci workshopu jsme se seznámili s nástroji GIST pro hledání úspor nákladů na energie a s jejich způsoby využívání. Workshopu se účastnilo 25 účastníků ze 19 firem. Úvodní anketa ukázala, že na polovinu z nich má současná energetická krize zásadní vliv.

Jak mohou firmy zajistit úspory v nákladech na energie?

Výše zmíněné lze podpořit controllingovými nástroji a nástroji pro zpracování technických dat.

Další anketa ukázala, že pouze malé množství firem má k dispozici speciální energetický modul a nejčastěji pro evidenci spotřeb energie používají excelové tabulky. Zároveň většina firem již nastoupila na cestu hledání úspor prostřednictvím vlastní investic do vlastní výroby energie z obnovitelných zdrojů.

Způsoby využívání nástrojů GIST:

V průběhu workshopu byly na praktických ukázkách prezentovány způsoby využívání nástrojů GIST. Poslední anketa prokázala, že všechny z nich jsou účastníky vnímány jako přínosné.

Jedná se o tyto způsoby využívání:

Základ řešení Rozšiřující řešení
hodnocení a komentování spotřeby energie možnosti evidence spotřeb
hodnocení odběrných míst hodnocení výroby energie
úspory při rezervování kapacit a příkonů podklad pro aktualizaci kalkulací
porovnání vývoje cen energie podklad pro zaúčtování dohadných položek
plánování spotřeby a cen energie modelování návratnosti investic do energetického hospodářství
  hodnocení nákladů ekologického chování

Za společnost GIST se účastnili:

Gabriela Hlisníková, vedoucí konzultant controllingu
Jaroslav Jindra, manažer GIST Aplikace
Filip Ježek, produktový ředitel
Lucie Šilhábelová, konzultant

Workshopy Praktického Controllingu jsou pravidelná online setkání nad Controllingovými a Business Intelligence tématy. V úvodu setkání vždy konzultanti GISTu nabídnou metodický pohled, následně probíhají inspirativní ukázky konkrétních controllingových řešení našich zákazníků. 

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.